loading...
برترین ها
مدیر بازدید : 329 شنبه 24 تیر 1391 نظرات (0)

 آنچه بايد درباره موهاي‌زائد بدانيد

در ادامه مطلب...

يرسوتيسم يا رشد بيش از حد موهاي‌زائد بدن خانم‌ها، معمولا با ابتلا به بيماري‌هاي غدد يا تخمدان پلي‌کيستيک مرتبط است. موهاي‌زائد چه کم باشند و چه زياد، براي خانم‌ها آزاردهنده‌اند...


در مورد موهاي‌زائد آزموني آورده‌ايم تا شايد با پاسخ‌ به پرسش‌هاي آن درباره موهاي‌زائد مشکل شما هم در اين‌باره حل شود.


1. آيا برداشتن موهاي‌ابرو با موچين باعث رشد کندتر آنها مي‌شود؟


بله، معمولا ريشه موهاي‌ ابرو پس از کنده‌شدن براي مدت بيشتري در فاز استراحت فرو مي‌روند و ديرتر رشد مي‌کنند، بنابراين اگر مدام ابروها را با موچين برداريد، ممکن است پس از مدتي قسمت‌هاي خاصي از آن خالي شود و مجبور باشيد زمان زيادي را براي پر‌شدن دوباره آن وقت صرف کنيد.

پس اگر سابقه کم‌مويي داريد، بهتر است از خير برداشتن ابروهايتان با موچين بگذريد و از تيغ و قيچي براي مرتب‌کردن ابروها استفاده كنيد زيرا هيچ مشکلي در رشد مجدد موها به وجود نخواهندآورد.


2. آيا اصلاح‌ موها با نخ، (بندانداختن) بهترين روش براي حذف موهاي‌زائد صورت است؟


بله، اصلاح‌ سنتي با نخ، فقط براي سطوح صاف پوست که موهايي کرکي و نرم دارند، موثر است. با اين روش مي‌توانيد مطمئن باشيد موهاي کرکي صورتتان حداقل طي 3 هفته تا 1 ماه آينده درنخواهندآمد،

اما اصلاح موهاي ساق پا، زيربغل و قسمت تناسلي با بند کار چندان عاقلانه‌اي نيست چون معمولا موهاي اين ناحيه از پوست، ضخيم‌تر هستند و ممکن است در کنده‌شدن آنها، پوست بدن هم آسيب ببيند و محل ريشه موها دچار خونريزي شود.


3. آيا اصلاح‌ موها با تيغ يا ژيلت باعث ضخيم‌تر و تيره‌تر‌شدن آنها مي‌شود؟


نه، وقتي موهاي بدنتان را شيو مي‌کنيد، نوک‌موها کاملا تيز و صاف مي‌شوند و پوست بدن هم پس از شيو‌کردن موهاي آن، زيباتر و روشن‌تر به نظر مي‌رسد، به همين دليل وقتي موها دوباره رشد مي‌کنند، احساس مي‌کنيد ضخيم‌تر و تيره‌تر شده‌اند.


4. آيا لايه‌برداري مرتب پوست، بهترين روش براي پيشگيري از ايجاد موهاي زيرپوستي است؟


بله، بسياري از افراد، به خصوص آنهايي که پوست تيره‌تري دارند، از ايجاد موهاي زيرپوستي پس از اصلاح‌ با روش‌هاي مختلف گله‌مي‌کنند. متخصصان پوست آمريکايي معتقدند ساده‌ترين راه براي رهايي از شر موهاي زيرپوستي، لايه‌برداري مرتب پوست با روش‌هاي سنتي است؛


شما مي‌توانيد ماهي 1 يا 2 مرتبه سلول‌هاي مرده پوستتان را در حمام و با استفاده از موادي مانند روشورهاي سنتي يا شامپوهاي حاوي مواد لايه‌بردار ماساژ دهيد و با از بين‌بردن اين سلول‌هاي مرده و سطحي پوست، از شر موهاي زيرپوستي هم خلاص شويد.


5. آيا موم‌انداختن، ايمن‌ترين روش براي حذف موهاي‌زائد تمامي قسمت‌هاي پوست است؟


نه، در اين روش مقداري موم مذاب روي پوست قرار مي‌گيرد و روي آن را با پارچه يا پدهاي مخصوص مي‌پوشانند. بعد از خنک‌شدن موم هم پارچه را به سرعت از روي پوست برمي‌دارند تا موهاي‌زائد همراه موم و پارچه از بدن کنده شوند.


سازمان غذا و داروي آمريکا (FDA) به شدت درباره عوارض اين روش هشدار داده و اعلام کرده است که نبايد از آن براي از بين‌بردن موهاي‌زائد اطراف پستان، ناحيه تناسلي، ابروها، گوش و بيني استفاده کرد.

موم‌انداختن گاهي مي‌تواند باعث پاره‌شدن مويرگ‌هاي زيرپوست و حتي کنده‌شدن خود پوست هم بشود. بد نيست بدانيد تا به حال موارد فراواني از ابتلا به عفونت‌ها و حساسيت‌هاي مختلف پوستي به دليل انجام اين كار در تمام دنيا گزارش شده است.


6. آيا اصلاح موها با روش موم‌انداختن براي افرادي که در حال مصرف آنتي‌بيوتيک‌ها هستند، ممنوع است؟


بله، برخي داروها مانند انواع آنتي‌بيوتيک‌ها و داروهاي خوراکي‌اي که براي درمان آکنه‌هاي پوستي استفاده مي‌شوند، پوست را نازک و حساس مي‌کنند و حذف موهاي‌زائد با اين روش مي‌تواند پارگي پوست و رگ‌هاي زيرپوستي را به دنبال داشته باشد.


اگر داروي خاصي مصرف مي‌کنيد، بهتر است پيش از انتخاب روشي مناسب براي حذف موهاي‌زائد بدنتان، با يک متخصص پوست مشورت کنيد يا از ايمن‌ترين روش که همان شيوكردن با تيغ است، استفاده كنيد.


7. آيا حذف موهاي‌زائد در حجم بالا با


روش الکتروليز، ممکن است؟


نه، در روش الکتروليز، با فرو‌کردن سوزني بسيار نازک در ريشه موها و سوزاندن آنها به وسيله برق، موهاي‌زائد از بين مي‌‌روند. اين روش معمولا براي از بين‌بردن موهاي کم موثر است چون حذف موها بايد تک به تک انجام شود. الکتروليز معمولا درد چنداني ندارد اما بايد براي پيشگيري از عفونت يا متورم‌شدن ناحيه تا 24 ساعت، از حمام‌رفتن يا آب‌زدن به پوست خودداري كرد.


با استفاده از روش الکتروليز مي‌توان حداقل يکي 2 ماه از شر موهاي‌زائد خلاص شد، اين را گفتيم که بدانيد الکتروليز يک روش موقت براي حذف موهاي‌زائد است.


ضمن اينکه اگر در اين روش سوزن آلوده و غيربهداشتي استفاده شود، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي عفوني افزايش خواهديافت، بنابراين بهتر است اين کار را حتما در مراکز و کلينيک‌هاي بهداشتي و درماني و تحت‌نظر متخصص پوست انجام دهيد نه در آرايشگاه‌ها.


8. آيا ليزر‌کردن موهاي‌زائد زيربغل خطري ندارد؟


نه. ليزر موهاي‌زائد در قسمت‌هايي از بدن که پوست نازک‌تري دارد، موثرتر است، بنابراين قسمت‌هاي زيربغل، چانه و بيکيني از بهترين بخش‌هاي پوست براي ليزر‌ موهاي‌زائد هستند. ليزر، يکي از روش‌هاي دائمي براي از بين‌بردن موهاي‌زائد است که معمولا بين 4 تا 6 جلسه طول مي‌کشد.


فقط حواستان باشد که ليزر موهاي‌زائد تخصص مي‌خواهد و بايد در مراکز درماني معتبر و تحت‌نظر متخصص پوست انجام‌شود. آسيب، قرمزي، التهاب و تورم پوست و حتي ناراحتي‌هاي چشمي فقط بخشي از عوارضي هستند كه در اثر سپردن کار ليزر موهاي‌زائد به آرايشگران براي شما اتفاق مي‌افتند.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ در سایت ساماندهی ثبت شده است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره قالب سایت؟؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2953
  • کل نظرات : 302
  • افراد آنلاین : 226
  • تعداد اعضا : 68
  • آی پی امروز : 410
  • آی پی دیروز : 160
  • بازدید امروز : 3,672
  • باردید دیروز : 2,734
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 7,969
  • بازدید ماه : 7,969
  • بازدید سال : 96,739
  • بازدید کلی : 6,281,122